perjantai 28. elokuuta 2015

Kurkistus meidän kotiin

Asutaan poikaystävän kanssa 68 neliön kaksiossa, ja tilaa täällä piisaa meille paremmin kuin hyvin. Meillä on iso olo- ja makuuhuone, ja olohuoneesta ikään kuin keittiön ja ruokailutilan jakaa seinä. Eli keittiö on käytävämäinen ja kämpässä pääsee kiertämään ympyrää. Lisäksi on tietenkin vielä vessa, eteinen ja avoin parveke. Asunto on valoisa, ja ikkunat on isot. Suunnilleen pari vuotta ollaan tässä asuttu ja ollaan kyllä tykätty.

 photo DSCN3291 2_zpsfdc3chiw.jpg

Pönttö on tosi vanha, ja sitä on luultavasti käytetty jonkinlaisessa ruuanlaitossa, kirnuamisessa tai muussa vastaavassa. Se on ollut ennen meidän mökillä, ja asuu nyt täällä. Ihan mun lemppari!

 photo DSCN3287 2_zpsbw3u9gvr.jpg  photo DSCN3288 2_zpsf3mhxrxp.jpg

Tykkään paljon kasveista, ja varsinkin viherkasveja ja yrttejä mulla on aika monta. Tällä hetkellä kotoa löytyy aloe vera, taskujuoru, 2 kappaletta rönsyliljoja, lehtipersilja, basilika, viherminttu ja kaksi muuta, joiden nimistä ei hajua. Ainiin, onhan mulla ikkunalaudalla vielä pieni avokadopuu, jonka kasvatin vasta avokadon siemenestä. On hauska kokeilla kasvattaa vaikka mistä, laitoin esimerkiksi alkukesällä ruukkuun valkosipulin, joka versoikin tosi pitkään, mutta ei se sipulia tehnyt ja yhtäkkiä kuihtui kokonaan. Käytän sisällä myös tekokukkia. Parvekkeellakin kasvaa: pelargonioita, ruusuja, maljaköynnös, mansikkaa ja murattia.

Sisustuksessa saa mun mielestä olla väriä, mutta ei liikaa sekamelskaa. Tasapainottelen omasta mielestä liian sekavan ja omaa silmää miellyttävän sisustuksen välillä aika usein, sillä monet tavarat puhuttelevat jotenkin, mutta eivät sitten sovikaan yhteen. Tykkään sekoittaa uutta ja vanhaa, sekä tehdä itse. Tällä hetkellä työn alla on lavapöytä olohuoneeseen sohvapöydäksi. Meillä on myös aika paljon tekniikkaa ton yhden tekniikkahulluuden myötä. Sehän tarkottaa myös massiivista tietokonenurkkausta, johtoja ja kaikenlaisia ihme piuhoja, joista en niin tykkää. Mutta oon yrittänyt sopeutua!

 photo DSCN3299 2_zpsdflzuik2.jpg  photo DSCN3300 2_zpstsmz2f86.jpg

Yöpöydät oon tehnyt vanhasta Ikean korkeasta hyllystä, jonka oon nähnyt tosi monilla. Tämä yksilö oli mun vanhempien kenkähyllynä, kunnes muutama vuosi sitten jäi tarpeettomaksi. Meillä se oli ensin viime kesän parvekkeella, kunnes keväällä sahasin sen kolmeen osaan saaden 2 samankokoista yöpöytää ja yhden vähän matalamman pikkupöydän. Paljon muuta ei sahaamisen lisäksi tarvinnut tehdä kuin maalaus. Halusin yöpöydistä pirteät ja räväkät, joten valitsin oranssin spraymaalin. Lopputuloksesta tuli mun mielestä oikein kiva! Bongaa sängyltä myös meidän ihana possu.

 photo DSCN3294 2_zpsvgmxrcpd.jpg  photo DSCN3295 2_zps7phf7jah.jpg

Eteisen lipastoon tuli muutama vuosi sitten musta jälki, joka ei lähtenyt mihinkään. Laitoin lipaston päälliosaan marmorikontaktimuovin, ja lipasto freesaantui kivasti. Mun mielestä ei edes haittaa, vaikka se ei näytä sillä tavalla aidolta. I like! Päällystin myös tolla samalla yhden ruukun, siitäkin tuli hauska. Sisustajana oon myös vaihtelunhaluinen, ja vaihtelenkin asetelmia usein ja vuodenaikojen mukaan. Verhotkin yleensä vaihdan talvisin erilaisiksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti